Flexibel denken en doen vergt creativiteit!
Als je het hebt over hoogbegaafde personen in de praktijk of over het omgaan met je hoogbegaafdheid dan komt er vaak veel creativiteit bij kijken. Wat als je als leerkracht ontdekt dat je andere vragen krijgt dan gebruikelijk? Of vragen waar je zelf het antwoord niet op weet? Of een leerling die steeds boos is omdat niemand hem begrijpt? Hoe ga je daar mee om? Maar ook als je iemand krijgt in je praktijk, bijvoorbeeld een fysiotherapie praktijk, een tandartspraktijk of logopedie praktijk, die ineens niet kinderlijk aangesproken wil worden, maar juist de meest technische details wil weten?
Wees creatief in je denken en kom met bijzondere oplossingen! Ga er van uit dat iemand zelf de vragen kan beantwoorden door deze op te zoeken of vraag eens een bijzondere deskundige erbij om de techniek uit te leggen. Maar ook wees creatief in je denken om  hoogbegaafde leerlingen te begrijpen! Hoe buigzaam moet je zijn en hoe creatief om uitdagingen te bieden? Kom er over praten tijdens het symposium. Ontmoet elkaar op het netwerk moment en luister naar de interessante sprekers.